Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden hondenuitlaatservice

Artikel 1- definities

1.1 Opdrachtnemer; eigenaar van The Woof Pack gevestigd in Kruisland;

1.2 Opdrachtgever; bezitter van de hond(en);

1.3 Opdracht; het uitlaten of verzorgen van honden;

1.4 Hond(en); hond(en) van de opdrachtgever welke door opdrachtnemer uitgelaten worden;

Artikel 2 – algemeen

2.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten met opdrachtnemer;

2.2 Op de overeenkomst inclusief Algemene voorwaarden zijn de bepalingen uit het Burgerlijk Wetboek van toepassing;

2.3 Loopse honden kunnen gedurende de loopsheid niet mee;

Artikel 3 – rechten en plichten opdrachtnemer

3.1 De hond(en) wordt op afgesproken tijden opgehaald en afgeleverd op het afgesproken adres door de opdrachtnemer;

3.2 Opdrachtnemer is niet aan te merken als bezitter van de hond(en)

3.3.Opdrachtnemer is door ondertekening van de Algemene Voorwaarden gemachtigd om de hond(en) uit te laten;

3.4 Opdrachtnemer laat de hond(en) ongeveer 60 minuten uit, tenzij het weer voor onveilige situaties zorgt. Dan zal er een andere oplossing komen;

3.5 Opdrachtnemer gaat op verantwoorde wijze met de hond(en) om;

3.6 Opdrachtnemer heeft het recht de hond(en) los te laten lopen, mits anders afgesproken;

3.7 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om af te zien van de opdracht.
De opdrachtnemer geeft dit zo spoedig mogelijk door aan de opdrachtgever zodra er sprake is van een dergelijke omstandigheid;

3.8 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om de opdracht tijdelijk op non-actief te zetten in verband met vakantie. De opdrachtnemer dient vakanties minimaal twee weken vooraf mee te delen aan opdrachtgever;

3.9 Opdrachtnemer behoudt zich het recht hond(en) op voorhand te weigeren indien hij/zij van mening is dat deze hond(en) problemen of een gevaar kan leveren voor andere, onder haar hoede gestelde, honden of personen.

3.10 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor hond(en) te weigeren indien de hond(en) een gedrag ontwikkelt die de hond(en) ongeschikt maken voor uitlaten in groepsverband

3.11 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor indien er geconstateerd wordt dat de hond(en) een besmettelijke ziekte heeft de hond(en) gedurende deze periode niet met de groep mee te nemen;

Artikel 4 – rechten en plichten opdrachtgever

4.1 Opdrachtgever zorgt ervoor dat de hond(en) jaarlijks de cocktail- en kennelhoest enting ontvangen, tenzij een titerbepaling aantoont dat enting niet nodig is;

4.2 Opdrachtgever zorgt ervoor dat de hond(en) preventief behandeld worden tegen vlooien, wormen en teken;

4.3 Opdrachtgever is WA verzekerd waarin de hond is opgenomen;

4.4 Opdrachtgever machtigt opdrachtnemer, om op kosten van opdrachtgever, medische zorg te verschaffen wanneer opdrachtnemer dit nodig acht. Indien blijkt dat een belangrijke ingreep noodzakelijk is dan zal er, indien mogelijk, eerst contact met opdrachtgever worden gezocht;

4.5 Opdrachtgever accepteert dat de hond(en) bij thuiskomst vies en nat kunnen zijn;

4.6 Opdrachtgever zorgt dat de hond(en) op de afgesproken plaats en tijdstip aanwezig zijn;

Artikel 5 – Aansprakelijkheidsstelling

5.1 Opdrachtgever is aansprakelijk voor aantoonbare schade, geleden door opdrachtnemer of derden, veroorzaakt door de hond(en). Eventuele kosten van medische zorg en schade aan derden worden op opdrachtgever verhaald.

5.2 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor eventuele besmettingen, infecties, ziektes, kreupelheid of enig ander letsel of schade die uw hond oploopt;

5.3 Opdrachtnemer is niet direct aansprakelijk bij inbraak in het huis van de opdrachtgever;

5.4 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade aan woning of inboedel ten gevolge van een vieze of natte hond, opdrachtnemer zal wel proberen de hond zo droog mogelijk thuis af te leveren;

5.5 Indien aansprakelijkheid van opdrachtnemer voor schade van opdrachtgever moet worden aangenomen, zal de aansprakelijkheid beperkt zijn tot vergoeding van de directe schade;

5.6 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade ten gevolge van het in gebreke blijven bij het uitvoeren van de opdracht;

5.7 Eventueel gemaakte of te maken kosten als gevolg van, bij opdrachtnemer opgelopen of met een oorsprong welke is terug te leiden op het moment van de opdracht, ziektes, verwondingen, aandoeningen of overlijden zijn volledig voor rekening van opdrachtgever;

5.8 Opdrachtnemer is niet verantwoordelijk indien uw hond wegloopt. Uiteraard zal er alles aan gedaan worden om dit te voorkomen en tevens is het gehele terrein omheind; 

Artikel 6 – Betalingen

6.1 De vergoeding voor de diensten geleverd door opdrachtnemer geschiedt op basis van betaling per bank/giro van de verstuurde rekening;

6.2 De opdrachtgever dient een annulering van de uitlaatbeurten uiterlijk 24 uur van te voren door te geven aan de opdrachtnemer. Indien de opdrachtgever niet tijdig heeft afgezegd wordt het volledige bedrag voor het uitlaten in rekening gebracht;

6.3 Indien de betaling binnen 14 dagen achterwege blijft volgt een betalingsherinnering. 30 Dagen na factuurdatum volgt een verhoging van 10% van het totale bedrag. Indien de betaling binnen 60 dagen na factuurdatum niet voldaan is volgt een verhoging van 20% van het totale bedrag. Mocht de vordering 7 dagen later nog steeds niet voldaan zijn, zal de vordering uit handen worden gegeven. Bijkomende incassokosten zullen verhaald worden op de opdrachtgever. 

6.4 Indien de vordering na 30 dagen niet is voldaan zal de opdrachtnemer de dienstverlening met onmiddellijke ingang beëindigen.

 

Algemene voorwaarden trimsalon

Artikel 1: Definities
1.1. In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
“Trimsalon”: De trimsalon waarin huisdieren worden verzorgd en/of getrimd.
“Klant”: De eigenaar of verantwoordelijke persoon voor het huisdier dat wordt aangeboden
voor verzorging in de trimsalon.
“Huisdier”: Het dier dat ter verzorging wordt aangeboden in de trimsalon.
“Diensten”: De verzorgings-, trim en overige diensten aangeboden door de trimsalon.
“De overeenkomst”: Een overeenkomst komt tot stand na aanvaarding van het aanbod van
de trimsalon door de klant.

Artikel 2: Toepasselijkheid
2.1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen de trimsalon en
de klant.
2.2. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze schriftelijk
(aantoonbaar) zijn overeengekomen.

Artikel 3: Afspraken en annulering
3.1. Afspraken worden via de gebruikelijke kanalen gemaakt.
3.2. Afspraken kunnen worden geannuleerd.
3.3. Bij te late annulering kan de trimsalon kosten in rekening brengen.
3.4 Tenzij anders afgesproken dient betaling van de geldende prijs tevens te geschieden in
het geval van no-show.
3.5 Tenzij anders afgesproken, dient betaling van de geldende prijs tevens te geschieden in
het geval de klant niet op het afgesproken tijdstip aanwezig is en er onvoldoende tijd over is
om de dienst alsnog uit te voeren.
De volgende annuleringsregeling is hierbij van toepassing:
A. Bij annulering langer dan 48 uur voor het afgesproken tijdstip, is geen betaling
verschuldigd.
B. Bij te laat arriveren, no-show en annulering korter dan 48 uur voor het afgesproken tijdstip
is de klant 100% van de voor de dienst geldende prijs verschuldigd.

Artikel 4: Verzorging en behandeling
4.1. De klant dient accurate en relevante informatie te verstrekken over het huisdier, inclusief
gezondheidsproblemen, gedragsproblemen, allergieën, en andere relevante details.
4.2. De trimsalon zal de verzorging en behandeling van het huisdier met zorg en
vakmanschap uitvoeren.
4.3. De trimsalon behoudt zich het recht voor om een dienst te weigeren, indien het huisdier
afwijkend gedrag vertoont.
4.4. Als de trimsalon het niet verantwoord acht, dan behoudt deze zich het recht voor om een
dienst te weigeren of op enig moment af te breken.
4.5 De trimsalon is gerechtigd om in dat geval 100% van de voor de dienst geldende prijs te
berekenen.

Artikel 5: Betaling
5.1. De tarieven voor de diensten van de trimsalon staan vermeld op de website of zijn op te
vragen bij de trimsalon.
5.2. Betaling dient via de aangegeven betaalmethoden te geschieden op de dag
van de behandeling, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.

Artikel 6: Aansprakelijkheid
6.1. De trimsalon is niet aansprakelijk voor schade aan het huisdier als gevolg van
gezondheidsproblemen, gedragsproblemen of allergieën van het dier.
6.2. De trimsalon is niet aansprakelijk voor letsel aan het huisdier als gevolg van de eigen
energie van het huisdier.
6.3. De trimsalon is niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging van persoonlijke
eigendommen van de klant.
6.4. De klant is volledig verantwoordelijk en aansprakelijk voor enige schade, letsel, verlies of
kosten die door zijn of haar huisdier worden veroorzaakt binnen de trimsalon of aan derden
tijdens het verblijf in de trimsalon.
6.5. De klant stemt ermee in om de trimsalon te vrijwaren en schadeloos te stellen voor
enige aanspraken, vorderingen, schade, kosten en uitgaven die voortvloeien uit handelingen
of gedragingen van het huisdier van de klant.
6.6. De klant is gehouden om alle redelijke maatregelen te nemen om te voorkomen dat zijn
of haar huisdier schade veroorzaakt aan eigendommen van de trimsalon, andere huisdieren,
personeel van de trimsalon of derden.
6.7. In geval van schade veroorzaakt door het huisdier van de klant, heeft de trimsalon het
recht om de kosten voor herstel of vervanging van beschadigde eigendommen in rekening te
brengen aan de klant.
6.8. De klant vrijwaart de trimsalon voor enige juridische stappen, vorderingen of procedures
die worden ondernomen als gevolg van schade veroorzaakt door het huisdier van de klant.
6.9. De klant wordt aangeraden om een adequate aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten
die de schade dekt die door zijn of haar huisdier kan worden veroorzaakt.

Artikel 7: Klachten
7.1. Klachten over de dienstverlening dienen zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 48
uur na de behandeling, bij voorkeur schriftelijk gemeld te worden aan de trimsalon.
7.2 De klant/opdrachtgever is bereid om op eerste verzoek zich binnen redelijke termijn te
vervoegen bij de trimsalon.
7.3. De trimsalon zal zich inspannen om klachten naar tevredenheid op te lossen.
7.4. Herstel strekt niet verder dan tot het verrichten van een gelijksoortige dienst en zal
nimmer meer in kunnen houden dan het opnieuw verrichten van hetgeen ondeugdelijk is
verricht.
7.5 Klachten terzake van geleverde zaken dienen uiterlijk binnen 30 dagen na levering
schriftelijk bij de eigenaar/houder van de trimsalon te zijn ingediend.

Artikel 8: Verwijtbaarheid
8.1. De trimsalon kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade, letsel, verlies of
kosten die voortvloeien uit de verzorging en/of behandeling van het huisdier, tenzij er sprake
is van opzet of grove nalatigheid aan de zijde van de trimsalon.
8.2. De klant erkent en aanvaardt dat sommige huisdieren onvoorspelbaar gedrag kunnen
vertonen tijdens verzorging en/of behandeling en dat de trimsalon niet aansprakelijk kan
worden gesteld voor schade, letsel of kosten als gevolg van het gedrag van het huisdier,
tenzij dit gedrag rechtstreeks voortvloeit uit grove nalatigheid of opzet aan de zijde van de
trimsalon.
8.3. De klant vrijwaart de trimsalon tegen enige aanspraken, vorderingen, schade, kosten en
uitgaven die voortvloeien uit handelingen of gedragingen van het huisdier tijdens de
verzorging en/of behandeling, tenzij deze het directe gevolg zijn van grove nalatigheid of
opzettelijke acties van de trimsalon.
8.4. In geval van verwijtbaarheid aan de zijde van de trimsalon, beperkt de aansprakelijkheid
zich tot directe schade en is de totale aansprakelijkheid nooit hoger dan het bedrag dat door
de klant is betaald voor de betreffende dienstverlening.

Artikel 9: Niet nakoming door de klant
9.1 Bij niet nakomen van deze voorwaarden is de klant van rechtswege in gebreke.
9.2 In die gevallen kan de teruggave van het behandelde dier worden geweigerd totdat de
klant aan zijn verplichtingen heeft voldaan (retentierecht).
9.3 Kosten welke voortvloeien uit het bewaren van het dier komen geheel ten laste van de
klant.

Artikel 10: Toepasselijk recht
10.1. Op alle overeenkomsten en geschillen met betrekking tot deze voorwaarden is het
Nederlands recht van toepassing.
10.2 Door gebruik te maken van de diensten van de trimsalon stemt de klant in met deze
algemene voorwaarden.
10.3 Indien deze algemene voorwaarden zijn vertaald, dan is de tekst in de Nederlandse
versie leidend.